این راهنما، به شما اطلاعاتی از ویژگی‌های برتر در هنگام انتخاب ویلچر ارائه میدهد. فناوری در حال تکامل است و ویژگی‌های جدید برای ویلچرها هر روز ایجاد می‌شود. اگر شما در حال انتخاب ویلچر جدید هستید و یا برای اولین بار کاربر ویلچر هستید، ویژگی‌های زیادی وجود دارد که به دلایل مختلفی مفید خواهد بود. ویلچر برقی اغلب به عنوان یکی از بهترین اختراعات تکنولوژیک و مهمترین اختراعات امروز برای افراد معلول شناخته می‌شود. این ابزار اجازه میدهد تا کاربر مستقل شود و نیاز به یک مراقب را کاهش دهد. جزئیات زیر، ویژگی‌های مهم برای انتخاب ویلچر است.

اجاره ویلچر شیراز

اجاره ویلچر شیراز

حالت‌های دسته‌ها

دسته‌های نرم به معنای حمایت از شما است، باعث آسایش بازوهای شما می‌شود و هم‌چنین به شما اجازه می‌دهد تا در هنگام تنظیم موقعیت صندلی و یا در هنگام انتقال، خود را بکشید. انواع مختلفی از حالت‌های دسته صندلی وجود دارد که کمک می‌کند تا ویلچر شما نیازتان را برآورده سازد.

  • طول میز: این نوع دسته صندلی اجازه می‌دهد تا شما به راحتی بتوانید در پشت یک میز قرار گیرید. علاوه بر این شما می‌توانید ارتفاع را تنظیم کنید و از پشتی صندلی تا حدود سه چهارم صندلی برای حمایت بازوی خود استفاده کنید.
  • دسته با طول کامل: این نوع دسته صندلی از دست شما از پشت به جلو صندلی پشتیبانی می‎کند. آن‎ها دارای ارتفاع ثابت هستند. این نوع نیز دارای دو مدل دسته ثابت و دسته جابجاشونده است.
  • دسته صندلی قابل چرخش: این نوع دسته صندلی، مناسب برای انتقال آسان است. چون دستشویی پشت سر صندلی و به سمت عقب می‌چرخد.
  • دسته صندلی لوله‌ای: این نوع دسته صندلی برای راحتی ایجاد شده است و به راحتی می چرخد ​​و یا منحنی رویه آن به سمت پایین میرود.
  • دسته صندلی جمع و جور: این نوع دسته صندلی به شما اجازه می‎دهد تا آن را با توجه به منحنی داخلی آن به بدن نزدیک‎تر کنید و در نتیجه فضای کمتری را اشغال کنید.

زیرپایی و زیره صندلی

این مسئله که اجازه دهید پاهای شما، خود را از صندلی بیرون بکشند هم ناراحت‌کننده است و هم‌چنین ایمن نیست. شما ‎نیاز دارید تا زیر پایی ‎ها یی انتخاب کنید که راحتی، ایمنی و پشتیبانی کاملی از ویلچر خود دریافت کنید. اگر شما ‎ترجیح می‌دهید یا نیاز دارید که پای خود را در یک موقعیت مستحکم قرار دهید، ویلچرها دارای زیره‌هایی است که به شما در دستیابی به موقعیت مطلوب مورد نظر شما کمک می‌کند. جزئیات زیر به شما کمک می‌کند تا انتخاب کنید که کدام ویژگی برای شما مناسب‌تر است.

  • زیرپایی: مدل‎های مختلفی برای انتخاب این مورد که پا را نگاه دارند و در عین حال احساس راحتی کنید وجود دارد. اکثر زیرپایی‌ها پایینی به راحتی قابل جداشدن هستند تا قابلیت جابجایی را بالا ببرند.
  • کفی زیرپایی: بیشتر کفی های با مواد کامپوزیتی پلاستیکی و یا آلومینیوم ساخته شده است. از آن ها برای حمایت از پاشنه تا قوزک پا استفاده می‌شود. پایه‌های کفی، قابلیت تنظیم زاویه‌ای دارد که دو یا سه گزینه تنظیم را برای شما فراهم می‌کند و عموما بزرگ‌تر از ابعاد پای شماست تا از تمام پای شما حفاظت کند. اگر شما نیاز به یک صفحه با عرض بزرگتر نیاز دارید از یک صفحه زیرپایی برای پای خود استفاده کنید. صندلی‌های ورزشی شایع‌ترین نوع ویلچر است که بسته به کاربر ممکن است نیاز به یک صفحه زیرپایی داشته باشد.
  • زیره صندلی: زیره معمولا در ویلچرهای چرخان وجود دارد. اگر شما نیاز دارید تا پای خود را بالا بگیرید این ابزار برای شما بسیار عالی خواهد بود. زیره مشکلات ناشی از طول صفحه زیرپایی را برطرف می‌کند و اجازه می‌دهد تا فاصله زیرپایی در هنگام بلند شدن افزایش یابد و در هنگام نشستن کم شود.
اجاره ویلچر مسافرتی شیراز

اجاره ویلچر مسافرتی شیراز

کنترل درایو ویلچر برقی

ویلچر‎های برقی راحت هستند و به شما اجازه می‎دهند آن‌ها را در هر جهت که می‎خواهید برانید. جوی‌استیک یا کنترل‌کننده برای دستیابی به استقلال و کنترل ویلچر مورد نیاز است. چند نوع کنترل‌ درایو برای ویلچر برقی وجود دارد. لیست زیر به شما کمک خواهد کرد که تعیین کنید کدامیک از موارد برای نیازهای شما مناسب است و به شما امکان می‎دهد که به استقلال خود دست یابید.

  • جوی‌استیک متعارف: این نوع جوی‌استیک دارای سوئیچ روشن و خاموش، کنترل سرعت، اندازه‌گیری باتری و یک دستگیره می‎باشد. شما به راحتی چرخ ویلچر برقی خود را با چرخاندن دسته به جهت مورد نظر خود کنترل خواهید کرد. شما هم‌چنین می‎توانید سرعت صندلی را با استفاده از تکنیک‎های مشابه کنترل کنید، البته با توجه به میزان نگه داشتن انگشت بیشتر در محل نقطه مدنظر.
  • جوی‌استیک کامپکت: این جوی‌استیک نیز به عنوان یک جوی‌استیک کنترل چانه شناخته می‎شود. معمولا این کنترل‌کننده بر روی یک سوپاپ چرخان نصب شده است که به شما اجازه می‎دهد ویلچر برقی خود را همانند جوی‌استیک معمولی کنترل کنید. برای راحتی بیشتر، شما می‎توانید با استفاده از یک قطعه کوچک شبیه فنجان، بسته به نیازهای خودتان جایگزین کنید.
  • کنترل انگشتی: این کنترلر اجازه می‎دهد تا ویلچر برقی خود را با استفاده از تنها یک انگشت هدایت کنید. کنترل انگشتی یک جعبه مربع با یک سوراخ کوچک در بالای صفحه است و قابلیت نصب در هر محلی که به راحتی می‌توانبد آن را پیدا کنید، دارد. این ابزار از اصول جوی‌استیک معمولی استفاده می‎کند، اما به جای استفاده از دسته از انگشت خود استفاده می‎کنید.
  • کنترل با سر: این کنترل‌کننده به شما اجازه می‎دهد ویلچر خود را با استفاده از سر خود کنترل کنید. کنترل‌کننده معمولا پشت سر قرار می‌گیرد و به پایه وصل می‎شود. شما از سر خود برای هدایت دسته به جهتی که می‎خواهید استفاده می‌کنید.
  • کنترل لمسی: این نوع کنترلر ویلچر برقی با لمس یک انگشت انجام می‌گیرد. این ابزار در مقایسه با کنترلر انگشتی متفاوت است، زیرا دارای یک صفحه لمسی است. پد لمسی، ویلچر را در هر جهت که شما می‎خواهید هدایت می‎کند.
  • کنترل‌کننده Sip and Puff: این کنترلر ویلچر برقی زندگی را ساده می‎کند و برای کسانی که قادر به استفاده از دست‎ها، سر و انگشتان خود برای ویلچر خود نیستند، به کار می‌رود است. این کنترل‌کننده یک ابزار غیرمتناسب است که قبل از تکمیل ممکن است نیاز باشد تا با آن کار کنید. شما هوا را به داخل یک لوله بکشید یا در هنگام استفاده از یک نی نوشیدنی را روی لوله بنوشید. میزان قدرت نوشیدن یا پف کردنتان، دستوراتتان برای هدایت صندلی را نشان می‌دهد.
  • صفحات ویفر: این کنترل‌کننده برای استفاده در یک سینی ویلچر یا دامن شما طراحی شده است. این ابزار دارای سوئیچ‎های گوناگون است که به شما اجازه می‎دهد با استفاده از سیستم دیجیتال ویلچر خود را کنترل کنید. این کنترلر یک گزینه عالی است اگر شما قادر به استفاده از دستان خود هستید، اما قادر به حفظ کنترل مداوم است که جوی‌استیک نیاز دارد.
  • کنترل درایو نزدیک سوئیچ: این گزینه کنترل منحصر به فرد اجازه می‎دهد تا شما از هر بخشی از بدن خود را برای کنترل ویلچر برقی خود استفاده کنید. شما می‎توانید انتخاب کنید که آن‎ها را سفت و یا شل کرده و در هر نقطه از ویلچر خود قرار دهید. یک مکان مشترک است که بسیاری از کاربران مایل به دسترسی به آن‎ها هستند، در زیر سینی است.

قاب آلومینیومی یکی از ویژگی های مهم در انتخاب ویلچر

ویلچر سنگین وزن شیراز

ویلچر سنگین وزن شیراز

قاب‎های سبک و با دوام آلومینیومی به طور گسترده در دسترس هستند و در حال تبدیل شدن به انتخاب فزاینده در میان کاربران ویلچر است. قاب آلومینیومی بخاطر وزن کم و ویژگی‎های نورد عالی خود شناخته شده است. ویلچر‎هایی که با قاب‎های آلومینیومی ساخته می‎شوند معمولا نسبت به سایر انواع ویلچر با قاب‎های متفاوت، ارزان‎تر هستند.

 

موتور الکتریکی بدون جاروبک

موتور بدون جاروبک نیز به عنوان یک موتور الکترونیکی ترجیح داده می‎شود. این ابزار توسط یک منبع الکتریکی از طریق یک منبع تغذیه سوئیچینگ یکپارچه تغذیه می‌شود که باعث تولید سیگنال الکتریکی برای رانندگی موتور می‎شود. موتورهای بدون جاروبک دارای مزایایی هستند در مقایسه با موتورهای جاروبک‌دار! مزایا عبارتند از: کاهش میزان سروصدا، قابلیت اطمینان بهتر، گشتاور بیشتر در هر وات و وزن، و هم‌چنین طول عمر بیشتر.

باتری لیتیوم-یون سبک

باتری لیتیوم یون قبل از نیاز به شارژ مجدد، تا ۱۵ مایل حرکت می‎کند. این اجازه می‎دهد تا شما در مقایسه با دیگر باتری‎های ویلچر میزان و سرعت را بهبود ببخشید. باتری لیتیوم یون وزن کمی دارد، میزان دشارژ آن در خود کم است و در مقایسه با باتری‎های معمولی دارای سرب، گتره‌ای دو برابری ایجاد می‎کند. قیمت بالاتری از سایر انواع باتری‎های ویلچر دارد، اما میزان شارژ آن دو برابر طول می‎کشد. هم‌چنین برای مسافرت در خطوط هوایی مختلف و خطوط کروز نیز تایید شده است. KD Smart Chair نمونه‌ای کامل است. دارای یک باتری لیتیوم ویلچر الکترونیک سبک وزن است که برای دوام، چرخش سریع، سرعت و توانایی حرکت به خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روکش صندلی و صندلی قابل تعویض در انتخاب ویلچر

صندلی‎های قابل تعویض یکی از محبوب‎ترین لوازم جانبی است که کاربران ویلچر آن را ارزشمند می‎دانند. این ابزار راحتی و ثبات بیشتری را فراهم می‎کند. بیشتر صندلی‌های ویلچر قابل تعویض از مواد نرم و مقاوم مانند فوم، فوم ژل یا فوم پیچ خورده ساخته شده است. شما هم‌چنین می‎توانید پوشش روی صندلی که از فوم محافظت می‎کند خریداری کنید و به راحتی پوشش را برداشته و آن را تا حد مد نظر خود شستشو دهید. پوشش‎های مختلفی در بازار وجود دارد از جمله پوشش‌های ضد آب و وینیل. این نیز یک راه عالی برای اضافه کردن پرستیژ خاص به ویلچر خود و بیان پرستیژ خود با خرید روکش‌های رنگی صندلی‎ رنگی است. روکش‌های صندلی‎ها و صندلی‎های قابل تعویض هر دو عملی و شیک هستند.

ویلچر اطفال شیراز

ویلچر اطفال شیراز

گارد محافظ ویلچر

این ابزار یک ویژگی عالی برای اضافه کردن به ویلچر است. اگر شما از اینکه لباس‌تان به علت تماس با چرخ ویلچر کثیف می‌شود یا از پاشیدن خاک و شن و ماسه بر رویتان خسته شده‌اید گارد محافظ لباس معمولا از فیبر، پارچه یا پلاستیک جامد ساخته شده و مانند یک چهارم دایره شکل می‌گیرند. این ابزار بین شما و چرخ‎های عقب ویلچر قرار گرفته است. اگر چه گاردهای لباس اغلب در صندلی‎های دستی استفاده می‎شود، بسیاری از کاربران ویلچرهای برقی آن‎ها را مفید می‎دانند به ویژه در روز بارانی که آب و گل از سمت پیاده‌رو می‌پاشد. علاوه بر حفاظت از شما و لباس شما از خاک و کثیفی، در حمایت از لگن نیز کمک می‎کند. گارد به سادگی تا می‌شود و هم‌چنین در بازشدن مجدد، مشکلی ایجاد نمی‎کند.

گزینه ایستادن در انتخاب ویلچر مناسب

این ویژگی در مدل‎های مخصوص ویلچرهای برقی است اما یکی از محبوب‎ترین گزینه‎ها برای کاربران ویلچر است. این گزینه ویژگی‎های پیشرفته صندلی، صندلی‎های بلند، عملکرد فرمان افزایش یافته و سیستم تعلیق پیشرفته است. این ویژگی به شما اجازه می‎دهد تا یک دکمه را لمس کنید و از موقعیت مکانی به حالت ایستاده منتقل شوید. به شما فرصت‎های جدیدی می‎دهد و کاملا در موقعیت ایستاده است. این تکنولوژی قطعا در بهترین حالت است و یک ویژگی عالی است که به هنگام خرید ویلچر جدید خود بایستی مدنظر داشته باشید.

قابلیت تبدیل شعاع

بسیاری از کاربران ویلچر نگران این هستند که چه نوع قابلیت چرخش در ویلچر می‎تواند ارائه دهد. اغلب اوقات میتوانید ویلچر مناسب را انتخاب کنید که همه زنگ‎ها و سوت‎هایی که نیاز دارید را انتخاب کنید، اما ممکن است در توانایی چرخش وجود داشته باشد که زندگی شما را ساده‎تر کند. در حالی که برخی از صندلی‎های چرخ‌دار ممکن است انواع مختلفی از ویژگی‎های خاص را ارائه دهد، پتانسیل چرخش می‎تواند یک معامله گر باشد. صندلی هوشمند KD قادر به ارائه یک شعاع تند تند ۲۹٫۵ اینچ است. این به این معنی است که شما می‎توانید با سهولت مانور دهید، به عنوان شما را به داخل و خارج از مناطق است که شما ممکن است هرگز دسترسی به قبل داشته باشد.

چرخ‎های بدون دردسر

انواع لاستیک‎هایی که می‎توانید از ویلچر خود استفاده کنید را انتخاب کنید. شما ممکن است بخواهید لاستیک‌هایی را که دوام دارند انتخاب کنید و احتمالا تعمیرات بیش از حد از قبیل لاستیک‌های پر شده با کف را نداشته باشید. این لاستیک‎ها با پلی اورتان پر شده و به صورت سوراخدار و بدون دردسر است.

هنگام تصمیم‌گیری برای خرید یک ویلچر، به دقت نیازهای خود را در نظر بگیرید. در حالی که ویلچر دستی همیشه ارزشمند و مقرون به صرفه محسوب می‎شود، ممکن است نیاز به داشتن یک نگهدارنده یا نیروی بازو داشته باشید تا بتوانید خودتان را کنترل کنید. ویلچر برقی برای شما استقلال، اعتماد به نفس و مزایایی که صندلی‎های دستی قادر به ارائه آن نیست، فراهم می‎کند. در حالی که چرخ‌های ویلچرهای الکتریکی ممکن است به نظر گران‌قیمت باشند، تعداد کمی از آن‎ها مقرون به صرفه هستند.

ویلچری را انتخاب کنید که دوام بالا دارد و سبک وزن است و بسیاری از ویژگی‌هایی که در مورد آن یاد گرفته‌اید، داشته باشد. از جمله یک باتری لیتیوم یون، یک موتور بدون جاروبک، جوی استیک قابل تنظیم و خیلی بیشتر!

همیشه نیازهای خود را در نظر بگیرید و اینکه ویلچر جدید شما قادر به بهبود سبک زندگی شما با انواع ویژگی‎های عالی خواهد بود. از آنجایی که اختراعات جدید هر روز در دسترس قرار می‌گیرند، عاقلانه است که در جستجوی ویژگی‎های جدید برای اضافه کردن به ویلچر خود و یا هنگام جستجوی یک ویلچر جدید باشید. در هنگام تصمیم‌گیری در مورد نوع ویلچر برای خرید، به ویژگی‌های بالا توجه کنید.

www.wheelchair-shop.ir

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.