متاسفانه سکته مغزی یا همان CVA برای فرد بیمار مشکلات و ناتوانایی‌های موقتی و در بعضی مواقع ماندگاری را موجب می شود. آگاهی مراقب،پرستار یا توانبخش از مشکلات احتمالی مهم ترین فاکتور در مراقبت از بیمار سکته مغزی در منزل است. داروهای تجویز شده برای بیماران ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد. صدمات مغزی، مشکلات و موفقیت در درمان عوارض سکته مغزی، از فردی به فردی دیگر، متفاوت است. بنابرین باید از تمام عوارض احتمالی بیمار با خبر بود. شناخت کامل عوارض جانبی و مشکلات بیمار سکته مغزی اثر بخش ترین راهکار و روش برای کاهش دوران نقاهت و جلوگیری از مشکلات بعدی بیمار و مراقبین می باشد .

مشکلات بیماران سکته مغزی

  • فلج شدن ، ضعف و ناتوانی های حرکتی

یکی از عوارض بسیار شایع در بیماران پس از سکته مغزی احساس ضعف ، بی حسی عضلات یا فلج شدن نیمی از بدن است. استفاده از دوره های توانبخشی( فیزیوتراپی) و کاردرمانی روند بهبودی را سرعت می بخشد.

 

  • مشکل در صحبت کردن و یا اختلال در بلع (خوردن )

اختلال در صحبت کردن و حتی درک صحبت سایرین نیز از مشکلات شایع پس از سکته مغزی است. گفتار درمانی رایج ترین روش برای درمان این مشکلات است. زیرا متخصصین گفتار درمانی از روش های مختلفی برای بهبود مشکلات سخن گفتن، بلع غذا و خوردن برای باز توانی مغز و سایر آسیب های مغزی استفاده می کنند.

 

خدمات پزشکی پرستاری در منزل شیراز

خدمات پزشکی پرستاری در منزل شیراز

همکاران ما در مرکز پرستاری در منزل پارسه شیراز آماده ارایه خدمات شبانه روزی پزشکی ، پرستاری و توانبخشی بیماران سکته مغزی می باشند .

ضمنا پشتیبانی فنی ، نیروی انسانی و تجهیزاتی شبانه روزی می باشد .

پلن درمانی بیمار توسط پزشکان و سوپر وایزرهای مرکز انجام می شود.

 

جهت مشاوره تماس بگیرید : 07136236980     09179308785

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *