سلام

شیمی درمانی یکی از روش‌های درمانی است که در آن داروهای شیمیایی برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. بعد از انجام درمان شیمی درمانی، برخی مراقبت‌های بعد از درمان به شدت توصیه می‌شود تا از عوارض ناخوشایندی جلوگیری شود. برخی از این مراقبت‌ها عبارتند از:

1- مراقبت از پوست: درمان شیمی درمانی ممکن است باعث خشکی پوست، ترشحات پوستی و تحریک پوست شود. برای پیشگیری از این عوارض، باید از محصولات مرطوب‌کننده پوست استفاده کنید و از تماس پوست با حرارت، خشکی و خورشید جلوگیری کنید.

2- مراقبت از دهان: شیمی درمانی ممکن است باعث تحریک دهان و زخم‌های دهانی شود. برای جلوگیری از این عوارض، باید دهان خود را با آب گرم و نمک بشویید و از مصرف خوراکی‌های تند یا ترش خودداری کنید.

3- مراقبت از مو: درمان شیمی درمانی ممکن است باعث ریزش مو شود. برای پیشگیری از این عارضه، باید از محصولات مراقبت از مو استفاده کنید و از براش کردن مو و استفاده از دستگاه حرارتی برای خشک کردن مو خودداری کنید.

4- مراقبت از سیستم ایمنی: شیمی درمانی ممکن است باعث ضعف سیستم ایمنی شود. برای جلوگیری از این عوارض، باید از مصرف غذاهای سالم و بدون باکتری، ورزش منظم و استراحت کافی استفاده کنید.

5- مراقبت از احساسات: شیمی درمانی ممکن است باعث افزایش اضطراب، افسردگی و استرس شود. برای پیشگیری از این عوارض، باید از روش‌های مدیریت استرس، مانند تمرینات تنفسی و مدیتیشن، استفاده کنید و با پزشک خود در مورد نیاز به مشاوره روانی صحبت کنید.

پرستاری در منزل پارسه شیراز

پرستاری در منزل پارسه شیراز

07136419929

09179174540